Publications
2023
Stettler, Anna Lena; Mayer, Heike (2023). Social Innovations and the Mountain Economy: The Case of 100% Valposchiavo and Its Influence on Small- and Medium-Sized Enterprises. Mountain Research and Development, 43(1), R21–R31. https://doi.org/10.1659/mrd.2022.00023
Tschumi, Pascal; Mayer, Heike (2023). How does co-creation influence healthcare regulations? An analysis of co-creation in social innovation. Innovation: The European Journal of Social Science Research, 1-33. https://doi.org/10.1080/13511610.2023.2296380
Tschumi, Pascal; Mayer, Heike; Seidl, Irmi; Tanner, Monika Bandi; Winiger, Andrea; Wirth, Samuel (2023). Soziale Innovationen: Wie wichtig sind sie für Gemeinden. In: Schweizer Gemeinde. Vol. 60 (3)
Wirth, Samuel; Bandi Tanner, Monika (2023). Akteure und Phasen von sozialen Innovationen im Tourismus: Analyse des Entwicklungsprozesses (Tourismus-Impulse 28). Bern: CRED – Center for Regional Economic Development
Wirth, Samuel; Bandi Tanner, Monika (2023). Aktivitäten in sozialen Innovationen zur Veränderung von regionalen Entwicklungspfaden: Eine Anwendung des «Change Agency»-Konzepts auf soziale Innovationen (Tourismus-Impulse 29). Bern: CRED – Center for Regional Economic Development
Wirth, Samuel; Mayer, Heike; Bandi Tanner, Monika; Tschumi, Pascal; Winiger, Andrea; Seidl, Irmi (6 Juni 2023). Soziale Innovationen in der Regionalentwicklung. Regiosuisse
Wirth, Samuel; Tschumi, Pascal; Mayer, Heike; Bandi Tanner, Monika (2023). Change agency in social innovation: an analysis of activities in social innovation processes. Regional studies, regional science, 10(1), pp. 33-51. Taylor & Francis 10.1080/21681376.2022.2157324
2022
Tschumi, Pascal; Mayer, Heike (2022). Social innovations in healthcare provision: an analysis of knowledge types and their spatial context. Geografiska annaler: Series B, Human geography, pp. 1-21. Taylor & Francis 10.1080/04353684.2022.2124927
Wirth, Samuel; Bandi Tanner, Monika; Mayer, Heike (2022). Social innovations in tourism: Analysing processes, actors, and tipping points. Tourism geographies, pp. 1-19. Taylor & Francis 10.1080/14616688.2022.2155697
Tschumi, Pascal; Winiger, Andrea; Wirth, Samuel; Mayer, Heike; Seidl, Irmi (2022). Growth independence through social innovations? An analysis of potential growth effects of social innovations in a Swiss mountain region. In: Post-Growth Geographies. 49 (S. 115-135). Bielefeld: transcript Verlag
2021
Mayer, Heike; Tschumi, Pascal; Perren, Romario; Seidl, Irmi; Winiger, Andrea; Wirth, Samuel (2021). How do social innovations contribute to growth-independent territorial development? Case studies from a Swiss mountain region. Die Erde, 152(4), pp. 218-231. Gesellschaft für Erdkunde zu Berlin 10.12854/erde-2021-592
2020
Mayer, Heike; Seidl, Irmi; Bandi Tanner, Monika; Tschumi, Pascal; Winiger, Andrea; Wirth, Samuel (2020). Wir brauchen mehr soziale statt technische Innovationen (Gastbeitrag zu neuen Wirtschaftsformen). Der Bund Tamedia Espace AG
Tschumi, Pascal; Winiger, Andrea; Wirth, Samuel; Mayer, Heike; Seidl, Irmi (2020). Wachstumsunabhängigkeit durch Soziale Innovationen? Eine Analyse potenzieller Wachstumswirkungen von Sozialen Innovationen im Schweizer Berggebiet. In: Lange, Bastian; Hülz, Martina; Schmid, Benedikt; Schulz, Christian (eds.) Postwachstumsgeographien. Raumbezüge diverser und alternativer Ökonomien (pp. 117-137). Bielefeld: transcript Verlag
Tschumi, Pascal; Mayer, Heike (2020). Addressing health care shortages through social innovations in the Bernese Oberland. In: Wymann von Dach, Susanne; Ruiz Peyré, Fernando (eds.) Vibrant Mountain Communities. Sustainable Mountain Development Series (pp. 28-29). Centre for Development and Environment (CDE)
Wirth, Samuel; Bandi-Tanner, Monika (2020). Touristische Soziale Innovationen – Begriff und Phänomen am Beispiel Berner Oberland. In: Tourismus und ländlicher Raum. Schriften zu Tourismus und Freizeit: Vol. 25 (pp. 51-64). Erich Schmidt Verlag
Wirth, Samuel; Bandi Tanner, Monika (2020). Typen touristischer Sozialer Innovationen : Anstoss für ein erweitertes Innovationsverständnis im Tourismus und im Berggebiet (Tourismus-Impulse 24). Bern: CRED - Center for Regional Economic Development